scenografija: Boris Maksimović;
kostimografkinja: Božana Jovanović
Premijera baleta: 14.12.1986. Balet Srpskog narodnog pozorišta, Novi Sad.

LICA:
Sofronije Kirić – otac; Soka Kirić – majka; Šamika, Pera, Katica; Lujza, devojka; Juca, devojka; Laćman, Katicin verenik; Jova –sluga; Lujzin mladoženja, Dever, Krelar, Čamča, Sofrini prijatelji.

SADRŽAJ:
Prolog: Zaboravljen, usamljen, star i u siromaštvu, Šamika živi u svoji snovima. Posećuju ga svi oni dragi i daleki koji su ga uvek voleli i divli muse. Jedina istinska emocija za Šamiku ostaje majka... a sada ga na kraju životnog puta posećuje...

I čin: 1. slika:
Mladalaštvo. Otac porodice, Sofronije Kirić, drži sve konceu svojim rukama i vlada sa velikim autoritetom i porodično tradicijom. Katica, Sofrina kći, stasala za ljubav i udaju, voli siromašnog oficira Laćmana. Međutim, po Sofrinoj odluci, Laćmanu nije mesto u porodici Kirić. Katicinog izabranika hladno odbija i ostavlja joj jedini izbor – njegov izbor. Iznenadni dolazak Pere, Sofrinog starijeg sina, čini da se već poljuljano roditeljsko raspoloženje pomuti, i sukob između oca i Pere još više zaoštri i udalji ih jedno od drugog. Pera je veoma samovoljan i to Sofru oduvek ljuti. Ali zato za svog miljenika Šamiku – Sofra sve čini. Bezgranično ga voli, veruje mu, šalje ga na škole... Lozu i moć porodice Kirić nastaviće Šamika. Sine, ženi se, reči su koje Sofra sa molbom i suzama upućuje Šamiki.
I čin: 2. slika
Bal kod Kirića.
Bal kod Sofronija Kirića je prilika viđenijim devojkama Sent Andreje da postanu izabranice Šamikinog srca i tako uđu u porodicu Kirić. Dok bal protiče u idiličnoj atmosferi, Katica i Laćman se opraštaju. Neočekivani upad pijanog i ojađenog Pere unosi haos i strah. Snagu da mu se suprotstavi i zaustavi ga nalazi samo devojka Juca. Svojom blagošću i bezazlenošću prekida pir pomahnitalog Pere i pruža ruku spasenja nesrećnoj Lujzi... Tek kada je prošao strah i nelagodnost, Šamika opet postaje stari Šamika – spreman na svoja prazna kavaljerstva i večna oklevanja. Odvodi Lujzu...
I čin: 3. slika:
Šamikine priče. ... kao i uvek, uz mnogo praznih reči, izvinjenje i izjavu ljubavi, a i uz obećanje o brzom povratku, Šamika ostavlja Lujzu i odlazi.

II čin: 4. slika :
(Sentandrejski trg, mnogo godina kasnije): Maskenbal. Pod velom maski žitelji Sent Andreje uživaju u igri i veselju. U oronulom i ostarelom starcu, ne prepoznajemo Sofru Kirića, sa slugom Jovanom. Kao i mnogo godina ranije, Sofra će čekati povratak svog Šamike. Katica je uz oca, ali srcem sve dalje od njega. Devojčica Juca je odrasla devojka. Šamika se vraća sa dugog puta i kao nekad unosi uznemirenost. Sofra će mu i sada sve oprostiti i zavapiti: ženi se, Šamika! U mnoštvu lica Šamika će otrkiti Jucu i krenuti za njom... Dolazak svadbara zaustavlja Šamiku. U nevesti prepoznaje Lujzu. Dok svetina igra i slavi svatove, pijani Pera odvlači Sofru.
II čin: 5. slika :
Perino skrovište. Perinu ludačku nameru da obesi oca i tako ga kazni za svoj promašeni život zaustavljaju Katica, Šamika i sluga Jovan. U samrtnom ropcu Sofra Kirić otrkiva tragiku svoje dece i svoju ličnu. Umreće u Perinim rukama i tako priznati svoju zabludu.

II čin: 6. slika :
Juca. Na pragu starosti, Šamika posećuje još samo nesrećnu, teško bolesnu Jucu. U želji da život nadvlada smrt, Šamika je prosi. Ali Juca umire.

Epilog: